- Sakher Almonem
Helena Arenbergerová
Gina Battistich
Irene Bauer
Simona Babčáková
Tanya Bakala
Sisa Beláková
Kateřina Benešová
Kateřina Beranová
Ciré Beyé
Zdeněk Bína
Damiano Binetti
Iva Bittová
Tereza Boučková
Gorka Bravo
Catalina Carrasco
Jarek Cemerek
Miřenka Čechová
Tomas Danielis
Hygin Delimat
Michaela Doláková
Mick Dolan
Igor Dostálek
Felix Dumeril
Lenka Dusilová
Martin Dvořák
Lucie Ferenzová
Radka Fišarová
Petr Francán
Natasa Frantzi
Kristýna Frejová
Josef Fruček
Miloš Galko
Eran Gisin
Lazaro Godoy
Florent Golfier
Golde Grunske
Mathieu Guilhaumon
Erick Guillard
Martina Haager
Jiří Hájek
Jiří Hájíček
Nadia - Karine Hasa
Ondřej Havlík
Dora Hoštová
Paul Ibey
IMPRA
Tereza Indráková
Misato Heimann Inoue
Michal Isteník
Kaori Ito
Jelena Ivanovic
Žiga Jereb
Ida Kelarová
Henrik Kaalund
Kaolack
Jan Kodet
Petr Kolář
Eduard Klezla
Eva Klimáčková
Veronika Kotlíková-Knytlová
Zdeněk Král
Alex Kyriakoulis
Paul Leclaire
Vangelis Legakis
Tereza Lenerová-Hradilková
Lukáš Lepold
Gregory Livingston
Jennifer Maines-Chamandy
Isira Makuloluwe
Pascal Merighi
Alena Mornštajnová
Jeong-ho Nam
Věra Ondrašíková
Tereza Ondrová
Igor Ondříček
Petra Padriánová
Alena Pajasová
Štěpán Pácl
Neil Paris
Tomáš Pavčík
Ladislav Polák
Marek Procházka
Mirka Prokešová
Kara Regas
Martin Reiner
Jana Ryšlavá
Lenka Růžičková
Roman Sejkot
SILK: Silke Grabinger
Anne Schmidt
Tine Schmidt + Morgan Reid
Matthias Sperling
Miroslav Spousta
Oskar Stolín
Filip Sychra
Martin Šandera
Veronika Šimková
Roman Šolc
V. Benito Šoltýs
Rostislav Šrom
Ilona Bára Šumná
Jana Tereková
Eric Trottier
Nicola Vacca
Lenka Vágnerová
Rafael Valdivieso
Kamila Valůšková
Sara Venclovská
Martin Vraný
Michal Viewegh
Katarina Vlniešková
Nir De Volff
Jozef Vlk
Eva Vrbková
Veronika Žilková
Barbora Voráčová
V roce 2011 absolvovala na Difa JAMU v oboru Rozhlasová a televizní dramaturgie a scenáristika rozhlasovou hrou Vendo inspirovanou životem a dílem básníka a výtvarníka Václava Ryčla. Během studia se výrazněji profilovala na rozhlas, divadlo a autorskou tvorbu. Natáčela rozhlasové dokumenty pro Český rozhlas Olomouc, s nímž spolupracovala také jako autorka (cyklus Životopisy nebo původně divadelní hra převedená do rozhlasové podoby Kabaret Kaldera). Divadlu se věnuje řadu let, jako herečka působila v Divadle v 7 a půl (role – Chimena, Lolita aj.) a od roku 2007 je členkou souboru olomouckého Divadla na cucky, pro které píše, ve kterém občasně hraje, věnuje se propagaci a zastává funkci dramaturgyně. Z oblasti filmové má zkušenosti jako spoluautorka scénáře dvou dokumentů ČT (Vila Primavesi – cyklus Příběhy domů, Život bez značek – cyklus Ta naše povaha česká) a jako asistentka režie při natáčení filmu Pavla Jandourka Kája a Zabi. Roku 2010 se vydala na stáž do norského Osla, kde studovala zajímavou divadelní disciplínu storytelling/vypravěčství a věnuje se jí i nadále po svém návratu. Pořádá kurzy storytellingu v češtině i angličtině (Týden improvizace v Olomouci, dílna ve Veselí nad Moravou, Palackého Univerzita v Olomouci, JAMU) a pracuje také s herci na inscenacích nazkoušených metodou storytellingu (Jsem nebe – Divadlo na cucky, První dáma platí, druhá leze z gatí – Damúza o.s.).
HERECTVÍ - STORYTELLING Searching projekt
Brno 20.7.-26.7.2012
Storytelling neboli vypravěčství, u nás nepříliš známý a málo prozkoumaný, by se mohl zahrnout do pojmu performance. Základ storytellingu tvoří vystoupení před diváky, je možné jej označit za jiný druh divadelní inscenace. Storyteller/vypravěč vystupuje sám za sebe, nehraje tedy žádnou roli, před publikem vypráví příběh on sám jako osobnost. Na příběh má vlastní náhled a názor. Během vypravování se může stávat postavami z příběhu, hrát je, nebo také nemusí, interpretace je zcela na něm a jeho umu, může zpívat, tančit, představovat jednotlivé postavy nebo příběh dovyprávět formou monologu, důležité je jeho vlastní pojetí a způsob ztvárňování. Vypravěč může vystupovat sám nebo ve skupině, je možné storytellingové představení pojmout jako celek, dát mu rámec a podobu inscenace, nebo se může nechat rozdělené na jednotlivé části samostatných příběhů. Základem storytellingu je obraz, který chce vypravěč vyvolat v divákově mysli, je to představa vznikající na místě tomu danému publiku. Vypravěč vytváří atmosféru a svůj příběh ilustruje divadelními prostředky, vymalovává ho před zraky diváků, aby si jej a emoce s ním spojené mohli odnést při odchodu ze sálu.
V kurzu herectví – storytellingu bude každý účastník pracovat na svém vlastním příběhu. Pomocí her a různorodých cvičení ve dvojicích i ve skupině si každý vyzkouší příběh zkoumat, ohledávat, pojmenovat si jeho základní principy a vyprávět ho pomocí své vlastní přirozenosti a autenticity v rovnováze s hereckými prostředky. Dílna je návratem k tomu nejzákladnějšímu, k příběhům.