- Sakher Almonem
Helena Arenbergerová
Irene Bauer
Simona Babčáková
Tanya Bakala
Tereza Bečičková
Sisa Beláková
Kateřina Benešová
Lital Netzer Ben Horin
Kateřina Beranová
Ciré Beyé
Zdeněk Bína
Damiano Binetti
Iva Bittová
Anna Bolavá
Tereza Boučková
Nela Boudová
Roman Blumaier
Gorka Bravo
Barbora Březinová
Jitka Břízová
Dalibor Buš
Zuzana Bydžovská
Catalina Carrasco
Vilma Cibulková
Jarek Cemerek
Ilona Csáková
Markéta Cukrová
Miřenka Čechová
Jakub Čermák
Dominika Černá
Viktorie Čermáková
Tomas Danielis
Konan Dayot
Hygin Delimat
Marcin Denkiewicz
Igor Dostálek
Michaela Doláková
Mick Dolan
Irena Dousková
Felix Dumeril
Lenka Dusilová
Martin Dvořák
Miroslav Etzler
Pavla Fendrichová
Lucie Ferenzová
Radka Fišarová
Béla Földi
Josef Formánek
Petr Francán
Natasa Frantzi
Kristýna Frejová
Anet Fröhlicher
Josef Fruček
Nir Ben Gal
Miloš Galko
Adam Georgiev
Eran Gisin
Lazaro Godoy
Florent Golfier
Graffovo kvarteto
Golde Grunske
Mathieu Guilhaumon
Erick Guillard
Martina Haager
Jiří Hájek
Jiří Hájíček
Sunbee Han
Hana Hána
Nadia - Karine Hasa
Sarah Haváčová
Ondřej Havlík
Michal Heriban
Markus Hippmann
Beata Hlavenková
Michal Horáček
Pavla Horáková
Daphna Horenczyk
Dora Hoštová
Lucie Hrochová
Daniel Hůlka
Vladimír Chmelo
Paul Ibey
IMPRA
Tereza Indráková
Misato Heimann Inoue
Jiří Charvát
Israeli Contemporary
Michal Isteník
Kaori Ito
Jelena Ivanovic
Lucie Ingrová
Ondřej Izdný
Lukáš Janota
Žiga Jereb
Lada Jelínková
Iveta Jiříková
Jan Kačer
Henrik Kaalund
Jakuba Katalpa
Ida Kelarová
Vica Kerekes
Patrik Kee Kedzierski
Kaolack
Jan Kodet
Barbora Kohoutková
Petr Kolář
Eduard Klezla
Eva Klimáčková
Veronika Kotlíková-Knytlová
Yukie Koji
Filip Koryta
Zdeněk Král
Wencke Kriemer de Matos
Karolina Kroczak
Alex Kyriakoulis
Martin Kyšperský
Paul Leclaire
Vangelis Legakis
Tereza Lenerová-Hradilková
Lukáš Lepold
Gregory Livingston
Jennifer Maines-Chamandy
Nikola Majtanová
Isira Makuloluwe
Tomáš Mašín
Sára Medková
Pascal Merighi
Andressa Miyazato
Maura Morales
Alena Mornštajnová
Nataša Novotná
Jeong-ho Nam
Milan Odstrčil
Petr Ochvat
Věra Ondrašíková
Tereza Ondrová
Igor Ondříček
Andrea Opavská
Petra Padriánová
Alena Pajasová
Štěpán Pácl
Neil Paris
Tomáš Pavčík
Richard Pohl
Jiří Pokorný
Ladislav Polák
Dominik Port
Renáta Podlipská
Marek Procházka
Mirka Prokešová
Qaša
Radůza
Kara Regas
Martin Reiner
Olaf Reinecke
Zuzana Richterová
Jana Ryšlavá
Omar Rojas Ruiz
Lenka Růžičková
Roman Sejkot
Paľo Seriš
Aleš Slanina
SILK: Silke Grabinger
Anne Schmidt
Tine Schmidt + Morgan Reid
Petra Soukupová
Matthias Sperling
Miroslav Spousta
Filip Staněk
Bärbel Stenzenberger
Oskar Stolín
Strenacik Peter
Kamil Střihavka
Filip Sychra
Michal Sýkora
Martin Šandera
Veronika Šimková
Roman Šolc
V. Benito Šoltys
Viktor Špaček
Rostislav Šrom
Milan Šteindler
Anna Štěrbová
Jan Štifter
Ilona Bára Šumná
Young Hoon Oh + Suksoon Jung
Filip Teller
Jana Tereková
Eric Trottier
Mikoláš Tyc
Klára Uhlířová
Nicola Vacca
Lenka Vágnerová
Rafael Valdivieso
Naďa Válová
Monika Válková
Kamila Valůšková
Barbora Voráčová
Sara Venclovská
Stanislava Vlčeková
Tereza Lepold Vejsadová
Gabriela Vermelho
Martin Vraný
Michal Viewegh
Katarina Vlniešková
Tereza Volánková
Nir De Volff
Jozef Vlk
Eva Vrbková
Eric Wagner
Leonie Wahl
Michio Woirgardt
Wong Gabriel
Attila Zanin
Hana Zanin - Pauknerová
Jakub Zindulka
Veronika Žilková
Ladislav Polák
Umění vnímat umění a zachytit prchavé okamžiky ve fotografiích. Zažij proměnu obyčejné momentky v něco víc. Postihni energii, náladu, eleganci. Zrcadli duši. Přijď blíž sám k sobě i druhým.
Na cestě za lepší fotkou pohybu a umění Ti budu průvodcem a pomocníkem.
Na úplném začátku foto-dílny, než se vrhneme na focení, budeme mluvit. Mimo jiné i o světle a krátce se dotkneme i malířství a lekcí, které nám může dát. V diskusi se zamyslíme nad tím, co je to vlastně dobrá fotka. Shrneme si základy a principy fotografie a postupně si připomeneme, jaké máme při focení kreativní možnosti.
Většinu doby budeme v několika blocích fotografovat umělce, především tanečníky a herce. Vyzkoušíme si jak svým individuálním a třeba i novým pohledem reflektovat to, co vidíme a zažíváme. Obrazně tak přijdeme blíž k sobě samým i k umění před námi.
Mezi těmito fotografickými bloky se podělíme o zkušenosti, úspěchy či překážky a do dalšího fotografického bloku se inspirujeme, jak to zkusit jinak.
Vhodný/nutný je jakýkoliv fotoaparát, který ovládáš a který umožňuje nastavovat základní parametry jako je expoziční čas, clona, případně je možné měnit ohnisko objektivu a ISO. Nevylučují se tak pokročilé mobilní telefony.
Na foto-dílně ProART Festivalu se snažíme udržet komorní počet účastníků, aby byla možná skutečná vzájemná interakce. Setkávají se zde fotografové s různými zkušenostmi jak co do směru, tak rozsahu. To považuji za zajímavé a obohacující i pro mne.
Těším se na viděnou, unikátní atmosféru i fotky, které společně vytvoříme
Ladislav Polák, kalop.eu
Účastníci minulých foto-dílen, když byli po skončení elektronickou zprávou požádáni o zpětnou vazbu a náměty na zlepšení, napsali:
Adri: „…kurz byl pro mě velmi přínosný – zaprvé dobře vysvětluješ pojmy a z těch ukázek z výtvarného umění jsem byla nadchnutá, zadruhé možnost si jít zafotit lidi v pohybu byla úžasná příležitost :) Tvoje lektorské vystupováni mi bylo velmi příjemné… Krásné fotky a dekuji velice za přínosný workshop! :)“
Bára: „Určitě byl skvělý individuální přístup. Věnoval jsi se každému z nás dle pokročilosti, a to díky tomu, že nás na workshopu nebylo dvacet. Dál jsem ocenila výklad teoretické stránky, opravdu to nebylo nudné, naopak mě to dodalo informace, které jsem od worshopu očekávala, a to se málo kdy stane. Nejlepší bylo, že jsme si nové informace šli ověřit do praxe, což ve svém životě studenta teď postrádám. Marně se snažím najít věci na vylepšení, ale opravdu mě nic nenapadá. Byla jsem opravdu maximálně spokojená.“
Marcela: „Pan Ladislav Polák má absolutně profesionální přístup k vedení kurzu fotografie. Věnoval se intenzivně a s velkou trpělivostí každému, kdo se tohoto kurzu zúčastnil. Samotný kutz mne obohatil o další oblast fotografování. Ráda vzpomínám na příjemnou atmosféru v kurzu a pana Poláka mohu jako lektora vřele doporučit.“
Medailon:
Ladislav Polák je srdcem i duší fotografem tance a elegantního pohybu.
Fotí od dětství. Původně na středoformátový fotoaparát. Obvykle témata a objekty, za které ho prý rodiče hubovali, že plýtvá drahým filmovým materiálem. Fotografie mu tak byla na dlouhou dobu jen tlumeným a okrajovým zájmem.
Fotografii se začal znovu více věnovat až v digitální éře.S tancem a pohybem se v jeho fotografii setkáváme od roku 2010. O rok později se poprvé účastnil ProART Festivalu.
Od té doby fotil mnoho představení, zkoušek, soutěží, či aranžovaných tanečních fotografií (Bodywork Company Dance Studios Cambridge; Studio 68 London; Eurovision Young Dancers; FINA Artistic Swimming World Series a další).
Kromě současného tance zanechává v jeho tvorbě mimořádnou stopu především balet. A to ať jde o spolupráce v České republice, Polsku, Anglii, Austrálii (Victorian State Ballet, Melbourne) či jinde. Od roku 2014 je pravidelným fotografem prestižní International Ballet Masterclasses Darii Klimentové.
Ač móda není jeho primárním cílem, i tak jeho občasné fotografické práce z módních mol i mimo ně spadají do sféry jeho zájmu o elegantní pohyb.
Přes celou tuto paletu disciplín zůstává ve středu jeho zájmu tanec a taneční divadlo. Lásku k tomuto tématu a zkušenosti v této oblasti čteme z jeho fotografií bez ohledu na to, zda jde o představení profesionálního divadla, amatérského souboru, nebo dětí z tanečního oboru ZUŠky.
S jeho fotografiemi se můžeme setkat ve velkém spektru publikací. Mimo jiné v knize Život na Špičkách (Daria Klimentová), v časopise Dance Europe, Burda International, v oficiálním kalendáři či webu Českého svazu plaveckých sportů, ve vitrínách divadel a škol, na profilech řady umělců, módních návrhářů a v nespočtu plakátů a dalších reklamních materiálů tištěných i publikovaných on-line (od Česka, přes Švýcarsko po Tasmánii).
A to vše zvládá jen ve chvílích volna při jiném povolání. Formálním vzděláním je totiž technik. Na otázku, zda je v oblasti fotografie samouk odpovídá:
„To bych neřekl. Bylo by to hrubě neuctivé ke všem těm autorům knih, lektorům kurzů, přednášejícím a mnoha skvělým umělcům, zejména tanečníkům, kteří mě učili a od kterých se stále učím. Sám bych tak daleko nedošel. “
Ladislav k taneční fotce a oceněním dále říká:
„Od okamžiku, kdy jsem poprvé fotografoval tanec, mě okouzlil natolik, že toužím znovu a znovu zachycovat jeho eleganci, energii a tajemnost.
Taneční fotografie je samozřejmě i o klasických principech kompozice a technických a estetických pravidlech a poučkách, ale je i o něčem větším. Je o pocitech a emocích. O okamžiku zastaveném navždy. O okamžiku, ve kterém se zrcadlí to před tím i to potom. O okamžiku, který zní napořád.
Největším oceněním pro mě je, když s mou fotografií souzní sami tanečníci. Jak když mi Daria Klimentová napsala: „…úplně jste mě dostal. Opravdu nádhera!! Zobrazil jste to, co já cítím…“