Ladislav Polák

Polák

Od okamžiku, kdy jsem poprvé fotografoval tanec, mě zasáhla vášeň pro zachycování jeho elegance, energie a tajemnosti.

Ladislav Polák je srdcem i duší fotografem tance a elegantního pohybu.

Fotí od dětství. Původně na středoformátový fotoaparát. Obvykle témata a objekty, za které ho prý rodiče hubovali, že plýtvá drahým filmovým materiálem. Fotografie mu tak byla na dlouhou dobu jen tlumeným a okrajovým zájmem.

Fotografii se začal znovu více věnovat až v digitální éře. S tancem a pohybem se v jeho fotografii setkáváme od roku 2010. Týž rok byl oficiálním fotografem Evropského šampionátu tehdejší mažoretkové asociace IMA. V následujících letech se stává známým díky fotografiím z dalších republikových a Evropských soutěží.

V 2011 fotí první scénický tanec. A nedlouho na to disko a další taneční žánry. Obliba a unikátnost jeho fotek znamená, že čím dál častěji přicházejí pozvání od tanečních skupin a souborů. Mezi nimi i od ProART.

Od té doby fotil mnoho soutěží, zkoušek, představení, či aranžovaných tanečních fotografií. Nejen u nás, ale také v zahraničí.

Kromě současného tance zanechává v jeho tvorbě mimořádnou stopu především balet. A to ať jde o spolupráce v České republice, v Anglii, Austrálii (Victorian State Ballet) či jinde. Od roku 2014 je pravidelným fotografem prestižní International Ballet Masterclasses Darii Klimentové.

V netaneční oblasti elegantního pohybu je pak třeba zmínit výjimečné okamžiky zachycené na celorepublikových a Evropských soutěžích v synchronizovaném/uměleckém plavání a spolupráci v této oblasti s Českým či Slovenským plaveckým svazem, SKUP Olomouc či partnery ze Švýcarska.  Na těsné hranici umění a sportu jsou také jeho fotografie vrcholné moderní gymnastiky.

Ač móda není jeho primárním cílem, i tak jeho občasné fotografické práce z módních mol spadají do sféry jeho zájmu o elegantní pohyb. Zájem a uznání módních návrhářů a publicistů potvrzují kompetentnost i v této oblasti.

Přes celou tuto paletu disciplín zůstává ve středu jeho zájmu tanec a taneční divadlo. Lásku k tomuto tématu a zkušenosti v této oblasti čteme z jeho fotografií bez ohledu na to, zda jde o představení profesionálního divadla, amatérského souboru, nebo tanečního oboru ZUŠky.

S jeho fotografiemi se můžeme setkat ve velkém spektru publikací. Mimo jiné v knize Život na Špičkách (Daria Klimentová), v časopise Dance  Europe, Burda International, v blogu Módní peklo, v oficiálním kalendáři či webu Českého svazu plaveckých sportů, ve vitrínách divadel a škol, na profilech řady umělců a v nespočtu plakátů a dalších reklamních materiálů tištěných i publikovaných on-line.

A to vše zvládá jen ve chvílích volna při jiném povolání. Formálním vzděláním je totiž technik.

Ladislav k taneční fotce a oceněním říká:  

 „Od okamžiku, kdy jsem poprvé fotografoval tanec, mě okouzlil natolik, že toužím znovu a znovu zachycovat jeho elegancienergii a tajemnost.

Taneční fotografie je samozřejmě i o klasických principech kompozice a technických a estetických pravidlech a poučkách, ale je i o něčem větším. Je o pocitech a emocích. O okamžiku zastaveném navždy. O okamžiku, ve kterém se zrcadlí to před tím i to potom. O okamžiku, který zní napořád.

Největším oceněním pro mě je, když s mou fotografií souzní sami tanečníci. Jak když mi Daria Klimentová napsala: „…úplně jste mě dostal. Opravdu nádhera!! Zobrazil jste to, co já cítím…“

Ladislav Polák je srdcem i duší fotografem tance a elegantního pohybu.

Fotí od dětství. Původně na středoformátový fotoaparát. Obvykle témata a objekty, za které ho prý rodiče hubovali, že plýtvá drahým filmovým materiálem. Fotografie mu tak byla na dlouhou dobu jen tlumeným a okrajovým zájmem.

Fotografii se začal znovu více věnovat až v digitální éře. S tancem a pohybem se v jeho fotografii setkáváme od roku 2010. Týž rok byl oficiálním fotografem Evropského šampionátu tehdejší mažoretkové asociace IMA. V následujících letech se stává známým díky fotografiím z dalších republikových a Evropských soutěží.

V 2011 fotí první scénický tanec. A nedlouho na to disko a další taneční žánry. Obliba a unikátnost jeho fotek znamená, že čím dál častěji přicházejí pozvání od tanečních skupin a souborů. Mezi nimi i od ProART.

Od té doby fotil mnoho soutěží, zkoušek, představení, či aranžovaných tanečních fotografií. Nejen u nás, ale také v zahraničí.

Kromě současného tance zanechává v jeho tvorbě mimořádnou stopu především balet. A to ať jde o spolupráce v České republice, v Anglii, Austrálii (Victorian State Ballet) či jinde. Od roku 2014 je pravidelným fotografem prestižní International Ballet Masterclasses Darii Klimentové.

V netaneční oblasti elegantního pohybu je pak třeba zmínit výjimečné okamžiky zachycené na celorepublikových a Evropských soutěžích v synchronizovaném/uměleckém plavání a spolupráci v této oblasti s Českým či Slovenským plaveckým svazem, SKUP Olomouc či partnery ze Švýcarska.  Na těsné hranici umění a sportu jsou také jeho fotografie vrcholné moderní gymnastiky.

Ač móda není jeho primárním cílem, i tak jeho občasné fotografické práce z módních mol spadají do sféry jeho zájmu o elegantní pohyb. Zájem a uznání módních návrhářů a publicistů potvrzují kompetentnost i v této oblasti.

Přes celou tuto paletu disciplín zůstává ve středu jeho zájmu tanec a taneční divadlo. Lásku k tomuto tématu a zkušenosti v této oblasti čteme z jeho fotografií bez ohledu na to, zda jde o představení profesionálního divadla, amatérského souboru, nebo tanečního oboru ZUŠky.

S jeho fotografiemi se můžeme setkat ve velkém spektru publikací. Mimo jiné v knize Život na Špičkách (Daria Klimentová), v časopise Dance  Europe, Burda International, v blogu Módní peklo, v oficiálním kalendáři či webu Českého svazu plaveckých sportů, ve vitrínách divadel a škol, na profilech řady umělců a v nespočtu plakátů a dalších reklamních materiálů tištěných i publikovaných on-line.

A to vše zvládá jen ve chvílích volna při jiném povolání. Formálním vzděláním je totiž technik.

Ladislav k taneční fotce a oceněním říká:  

 „Od okamžiku, kdy jsem poprvé fotografoval tanec, mě okouzlil natolik, že toužím znovu a znovu zachycovat jeho elegancienergii a tajemnost.

Taneční fotografie je samozřejmě i o klasických principech kompozice a technických a estetických pravidlech a poučkách, ale je i o něčem větším. Je o pocitech a emocích. O okamžiku zastaveném navždy. O okamžiku, ve kterém se zrcadlí to před tím i to potom. O okamžiku, který zní napořád.

Největším oceněním pro mě je, když s mou fotografií souzní sami tanečníci. Jak když mi Daria Klimentová napsala: „…úplně jste mě dostal. Opravdu nádhera!! Zobrazil jste to, co já cítím…“

ProART Festival 2021

OLOMOUC 

28. 9.

Umění vyfotit umění. Zažij proměnu obyčejné momentky v něco víc. Postihni energii, náladu, eleganci. Zrcadli duši. Proměň a povznes co vidíš.

Na foto-dílně si na začátku krátce shrneme základy a principy fotografie obecně, zejména pak práce na zkušebním sále či v divadle. Jde ale o workshop, ne kurz formou přednášky. Na cestě za lepší fotkou pohybu a umění Ti budu především pomocníkem a rádcem.

Většinu doby budeme v několika blocích fotografovat umělce, především tanečníky a herce, zachycovat rozhodující okamžiky a svým individuálním pohledem reflektovat a proměňovat realitu odvíjející se před námi.

Mezi těmito fotografickými bloky se podělíme o zkušenosti, překážky a postupy a do dalšího bloku se inspirujeme, jak to zkusit jinak.

Vhodný/nutný je jakýkoliv fotoaparát, který ovládáš a který umožňuje nastavovat základní parametry jako je expoziční čas, clona, případně je možné měnit ohnisko objektivu a ISO. Nevylučují se tak pokročilé mobilní telefony.

Těším se na viděnou a unikátní fotky, které společně vytvoříme
Ladislav  Polák, kalop.eu

http://www.polakphotography.eu/Profile.php

Více na www.kalop.eu

olomouc_1