Zuzana Richterová

 616_DSC_2326 (1) 

Od útlého dětství se věnovala tanci a hře na klavír. Touha tančit byla natolik silná, že během základní školy nastoupila  na Taneční konzervatoři hl.m. Prahy. Zde prošla zejména baletním drilem, který jí dal důležitou vybavenost a připravenost těla pro její budoucí taneční dráhu.  Mimo školu se účastnila tanečních seminářů, na kterých objevila krásu současného tance a improvizace. Její nadšení bylo natolik velké, že se rozhodla studovat současný tanec a improvizaci na konzervatoři Duncan Centre. Zde objevuje pro ni nové pojetí tance. Tanec je zde chápán především jako pojítko mezi myšlenkami a pocity tanečníka a jeho přirozeným, kultivovaným pohybovým výrazem. Nalézá nadšení ve spojení tance a divadla. Po maturitní zkoušce odchází studovat na Akademii Muzických Umění v Praze obor nonverbální divadlo. Její touha propojit tanec s divadlem se zcela naplňuje v angažmá mezinárodního souboru Farma v Jeskyni pod vedením Viliama Dočolomanského. Soubor se zaměřuje na tvorbu, vývoj a výzkum lidského výrazu jež hledá tělesnou artikulaci toho, co se slovem ani jiným médiem nedá vyjádřit. Více jak deset let se věnuje pedagogické činnosti dětí i dospělých, sama je matkou tří dětí. Vede taneční workshopy a letní taneční  tábory. Spolupracuje s divadelními i tanečními soubory. Životní cesta ji zavedla do  města Jičína, kde se ráda dělí o své profesně taneční a divadelní zkušenosti a otevírá zde další možnosti vnímání pohybu a tance. Profesní životopis ZDE

Foto Lodžie ProArt.png 3Foto Lodžie ProArt.png 5Foto Lodžie ProArt.png 6

ProART Festival 2022

Jičín 28. - 31. 7.

Taneční a fyzické divadlo - kreativní dílna se závěrečným vystoupením

Zajímají mne akce, situace, jímž je tělo jako hlavní výrazový a tvůrčí prostředek. Tělo, které je svým způsobem „zapomenuto“ a stává se tak „pouze“ prostředníkem. Zabývám se dynamikou a rytmem pohybu, sebezkoumáním, hledáním výzev, plastičností a artikulací těla, objevováním spontánnosti a disciplíny zároveň.

  rozvrh_Jicin2022  

PŘIHLÁŠKY ZDE