- Sakher Almonem
Helena Arenbergerová
Irene Bauer
Simona Babčáková
Tanya Bakala
Tereza Bečičková
Sisa Beláková
Kateřina Benešová
Lital Netzer Ben Horin
Kateřina Beranová
Ciré Beyé
Zdeněk Bína
Damiano Binetti
Iva Bittová
Anna Bolavá
Tereza Boučková
Nela Boudová
Roman Blumaier
Gorka Bravo
Barbora Březinová
Jitka Břízová
Dalibor Buš
Zuzana Bydžovská
Catalina Carrasco
Vilma Cibulková
Jarek Cemerek
Ilona Csáková
Markéta Cukrová
Miřenka Čechová
Jakub Čermák
Dominika Černá
Viktorie Čermáková
Tomas Danielis
Konan Dayot
Hygin Delimat
Marcin Denkiewicz
Igor Dostálek
Michaela Doláková
Mick Dolan
Irena Dousková
Felix Dumeril
Lenka Dusilová
Martin Dvořák
Miroslav Etzler
Pavla Fendrichová
Lucie Ferenzová
Radka Fišarová
Béla Földi
Josef Formánek
Petr Francán
Natasa Frantzi
Kristýna Frejová
Anet Fröhlicher
Josef Fruček
Nir Ben Gal
Miloš Galko
Adam Georgiev
Eran Gisin
Lazaro Godoy
Florent Golfier
Graffovo kvarteto
Golde Grunske
Mathieu Guilhaumon
Erick Guillard
Martina Haager
Jiří Hájek
Jiří Hájíček
Sunbee Han
Hana Hána
Nadia - Karine Hasa
Sarah Haváčová
Ondřej Havlík
Michal Heriban
Markus Hippmann
Beata Hlavenková
Michal Horáček
Pavla Horáková
Daphna Horenczyk
Dora Hoštová
Lucie Hrochová
Daniel Hůlka
Vladimír Chmelo
Paul Ibey
IMPRA
Tereza Indráková
Misato Heimann Inoue
Jiří Charvát
Israeli Contemporary
Michal Isteník
Kaori Ito
Jelena Ivanovic
Lucie Ingrová
Ondřej Izdný
Lukáš Janota
Žiga Jereb
Lada Jelínková
Iveta Jiříková
Jan Kačer
Henrik Kaalund
Jakuba Katalpa
Ida Kelarová
Vica Kerekes
Patrik Kee Kedzierski
Kaolack
Jan Kodet
Barbora Kohoutková
Petr Kolář
Eduard Klezla
Eva Klimáčková
Veronika Kotlíková-Knytlová
Yukie Koji
Filip Koryta
Zdeněk Král
Wencke Kriemer de Matos
Karolina Kroczak
Alex Kyriakoulis
Martin Kyšperský
Paul Leclaire
Vangelis Legakis
Tereza Lenerová-Hradilková
Lukáš Lepold
Gregory Livingston
Jennifer Maines-Chamandy
Nikola Majtanová
Isira Makuloluwe
Tomáš Mašín
Sára Medková
Pascal Merighi
Andressa Miyazato
Maura Morales
Alena Mornštajnová
Nataša Novotná
Jeong-ho Nam
Milan Odstrčil
Petr Ochvat
Věra Ondrašíková
Tereza Ondrová
Igor Ondříček
Andrea Opavská
Petra Padriánová
Alena Pajasová
Štěpán Pácl
Neil Paris
Tomáš Pavčík
Richard Pohl
Jiří Pokorný
Ladislav Polák
Dominik Port
Renáta Podlipská
Marek Procházka
Mirka Prokešová
Qaša
Radůza
Kara Regas
Martin Reiner
Olaf Reinecke
Zuzana Richterová
Jana Ryšlavá
Omar Rojas Ruiz
Lenka Růžičková
Roman Sejkot
Paľo Seriš
Aleš Slanina
SILK: Silke Grabinger
Anne Schmidt
Tine Schmidt + Morgan Reid
Petra Soukupová
Matthias Sperling
Miroslav Spousta
Filip Staněk
Bärbel Stenzenberger
Oskar Stolín
Strenacik Peter
Kamil Střihavka
Filip Sychra
Michal Sýkora
Martin Šandera
Veronika Šimková
Roman Šolc
V. Benito Šoltys
Viktor Špaček
Rostislav Šrom
Milan Šteindler
Anna Štěrbová
Jan Štifter
Ilona Bára Šumná
Young Hoon Oh + Suksoon Jung
Filip Teller
Jana Tereková
Eric Trottier
Mikoláš Tyc
Klára Uhlířová
Nicola Vacca
Lenka Vágnerová
Rafael Valdivieso
Naďa Válová
Monika Válková
Kamila Valůšková
Barbora Voráčová
Sara Venclovská
Stanislava Vlčeková
Tereza Lepold Vejsadová
Gabriela Vermelho
Martin Vraný
Michal Viewegh
Katarina Vlniešková
Tereza Volánková
Nir De Volff
Jozef Vlk
Eva Vrbková
Eric Wagner
Leonie Wahl
Michio Woirgardt
Wong Gabriel
Attila Zanin
Hana Zanin - Pauknerová
Jakub Zindulka
Veronika Žilková
Jarek Cemerek
Vystudoval tanec na konzervatoři v Ostravě, dále choreografii a taneční pedagogiku na HAMU, absolvoval studijní pobyt na Divadelní Akademii v Helsinkách. Uměleckou dráhu začal jako tanečník v Národním divadle v Ostravě, odkud přešel do Prahy a tančil v Laterně Magice a ve Státní Opeře. Poté tancoval v Bratislavském divadle tanca, v souborech La Terra Nuova (Itálie), Tanztheaterwien (Vídeň), Thor (Brusel), Willy Dorner (Vídeň), Edita Braun (Salcburk), dále v Dance Theatre of Ireland, Stadttheater Bern (Švýcarsko) a v Royal Opera House (Londýn). V roce 2009 založil soubor současného tance Albamora v Dánsku. Jako pedagog působil v mnoha tanečních souborech a na tanečních festivalech. The Juilliard School in New York, Iwanson School in Munich, na Divadelní Akademii v Helsinkách, ve Stadttheater Bern, Jayne Persch School (USA), Royal Ballet School v Holstebro (Dánsko). Dále pak učil v Los Angeles a v Long Beach in California. V ČR vyučuje balet, moderní tanec, jazz dance a pilates ve studiu Dance Perfect Praha. Kontaktní improvizace V kontaktní improvizaci používám myšlenku spolupráce v duetu, ale také ve skupinách nebo jako sólo pomocí fyzických objektů (podlaha, stěny, židle, atd.) jako kontaktního místa. Každá lekce je jiná, záleží na úrovni tanečníků. Mou prioritou je propojit se s každým tanečníkem, každou osobností a použít výměnu zkušeností a kvality pohybu. Vedu tanečníky k pochopení techniky ??na přenosu váhy, sdílení váhy, protiváhy, rolování, pádu, pozastavení a zvedání. Moderna Tato lekce má za cíl podpořit pocit uvědomění si svého těla a efektivity pohybu, jakož i fyzické artikulace. Začneme s jednoduchými cvičeními pro vystavění síly a vytvoření dobrého základu pro další tanec. Zvláštní důraz dávám na zdravou pohyblivost těla, efektivní využití váhy, pády na podlahu, skoky atd.
JAREK CEMEREK is an established choreographer, teacher and dancer working around the world. He studied classical dance at the Conservatory in Ostrava (CZ), BA choreography and MA dance pedagogy at the Academy of Performing Arts in Prague, dance at the Theatre Academy in Helsinki. He began his artistic career as a classical dancer and continued as a contemporary dancer. He danced with the National Theatre in Ostrava, the State Opera and Laterna Magica in Prague, Tanztheater Wien (Vienna), Compagnie Thor (Brussels), Willi Dorner (Vienna), Stadttheater Bern (Switzerland), Jo Strømgren, Hofesh Shechter, Alexander Ekman, Crystal Pite, at the Royal Opera House (London) and many others. Sadler’s Wells Theatre in London presented his piece Void, choreographed for the male dance company BalletBoyz. (J. Cemerek was chosen from 160 choreographers participating in the audition.) He was invited to choreograph for the seniors at the Juilliard School in New York. In 2011, he was awarded Czech Dance Platform’s Dance Piece of the Year and Dancer of the Year. He won the Professorship in Contemporary Dance at A. Bruckner University in Linz (Austria).
As a teacher or choreographer, he has worked with many dance companies, schools and dance festivals, including DV8, Carte Blanche, The Juilliard School, Conservatoire national supérieur de musique et de danse de Paris et de Lyon, New Zealand School of Dance, New Zealand Dance Company, Gothenburg Opera Dance Company, Korea National University of Arts, Dance School of Shangai Theatre Academy, KHiO Oslo, Skånes Dance Theater (Sweden), Codarts Rotterdam, Steps on Broadway, Dance New Amsterdam and Peridance in New York, Palucca Schule in Dresden (Germany), Balettakademien Göteborg (Sweden), The Hartt University USA, The Place in London, Marameo in Berlin, Stadttheater Bern (Switzerland), the Royal Ballet School in Holstebro (Denmark), Willi Dorner (Austria), University of Stavanger (Norway), Iceland Dance Company, NorrDans (Sweden), Laterna magica in Prague, Losers Cirque Company (CZ) and many other.
How dancers describe J. Cemereks teaching: “By embracing individual physicality he forces you to the uncomfortable, to the unstable. He forces you to evolve. To grow. And that is what you want to do if you are to take dancing seriously. “ or “The sequences and choreographies we were taken through were very varied in their feel, style, and speed. I was exposed to a ton of different material and how Jarek can keep all of these choreographies in his head and without hesitation present new material after new material amazes me. “
From dance critiques: “But it is Void, made by Jarek Cemerek (…) that best tells of these dancers’ brave gifts. (…)The piece is superbly danced, and unforgettable. Must see.” (Clement Crisp, Finantial Times); In “Footholds,” the final premiere, Mr. Cemerek, a Czech choreographer, incorporates hip-hop and contact improvisation to create a scene of falling, rolling and curving bodies, (..) with a tender and agile touch, reveals the struggle of what it takes to hold onto your culture (…) there is a standout section in which seven men use movement as a way to change their personas.” (Gia Kourlas, The New York Times)