- Sakher Almonem
Helena Arenbergerová
Irene Bauer
Simona Babčáková
Tanya Bakala
Tereza Bečičková
Sisa Beláková
Kateřina Benešová
Lital Netzer Ben Horin
Kateřina Beranová
Ciré Beyé
Zdeněk Bína
Damiano Binetti
Iva Bittová
Anna Bolavá
Tereza Boučková
Nela Boudová
Roman Blumaier
Gorka Bravo
Barbora Březinová
Jitka Břízová
Dalibor Buš
Zuzana Bydžovská
Catalina Carrasco
Jarek Cemerek
Ilona Csáková
Markéta Cukrová
Miřenka Čechová
Jakub Čermák
Dominika Černá
Viktorie Čermáková
Tomas Danielis
Konan Dayot
Hygin Delimat
Michaela Doláková
Mick Dolan
Igor Dostálek
Irena Dousková
Felix Dumeril
Lenka Dusilová
Martin Dvořák
Miroslav Etzler
Pavla Fendrichová
Lucie Ferenzová
Radka Fišarová
Béla Földi
Josef Formánek
Petr Francán
Natasa Frantzi
Kristýna Frejová
Anet Fröhlicher
Josef Fruček
Nir Ben Gal
Miloš Galko
Adam Georgiev
Eran Gisin
Lazaro Godoy
Florent Golfier
Graffovo kvarteto
Golde Grunske
Mathieu Guilhaumon
Erick Guillard
Martina Haager
Jiří Hájek
Jiří Hájíček
Sunbee Han
Hana Hána
Nadia - Karine Hasa
Ondřej Havlík
Michal Heriban
Markus Hippmann
Beata Hlavenková
Michal Horáček
Pavla Horáková
Daphna Horenczyk
Dora Hoštová
Lucie Hrochová
Daniel Hůlka
Vladimír Chmelo
Paul Ibey
IMPRA
Tereza Indráková
Misato Heimann Inoue
Jiří Charvát
Israeli Contemporary
Michal Isteník
Kaori Ito
Jelena Ivanovic
Ondřej Izdný
Lukáš Janota
Žiga Jereb
Lada Jelínková
Henrik Kaalund
Ida Kelarová
Vica Kerekes
Patrik Kee Kedzierski
Kaolack
Jan Kodet
Barbora Kohoutková
Petr Kolář
Eduard Klezla
Eva Klimáčková
Veronika Kotlíková-Knytlová
Yukie Koji
Filip Koryta
Zdeněk Král
Wencke Kriemer de Matos
Karolina Kroczak
Alex Kyriakoulis
Martin Kyšperský
Paul Leclaire
Vangelis Legakis
Tereza Lenerová-Hradilková
Lukáš Lepold
Gregory Livingston
Jennifer Maines-Chamandy
Isira Makuloluwe
Pascal Merighi
Andressa Miyazato
Maura Morales
Alena Mornštajnová
Nataša Novotná
Jeong-ho Nam
Milan Odstrčil
Petr Ochvat
Věra Ondrašíková
Tereza Ondrová
Igor Ondříček
Andrea Opavská
Petra Padriánová
Alena Pajasová
Štěpán Pácl
Neil Paris
Tomáš Pavčík
Richard Pohl
Jiří Pokorný
Ladislav Polák
Dominik Port
Renáta Podlipská
Marek Procházka
Mirka Prokešová
Qaša
Radůza
Kara Regas
Martin Reiner
Olaf Reinecke
Zuzana Richterová
Jana Ryšlavá
Omar Rojas Ruiz
Lenka Růžičková
Roman Sejkot
Paľo Seriš
Aleš Slanina
SILK: Silke Grabinger
Anne Schmidt
Tine Schmidt + Morgan Reid
Matthias Sperling
Miroslav Spousta
Bärbel Stenzenberger
Oskar Stolín
Strenacik Peter
Kamil Střihavka
Filip Sychra
Michal Sýkora
Martin Šandera
Veronika Šimková
Roman Šolc
V. Benito Šoltys
Rostislav Šrom
Milan Šteindler
Anna Štěrbová
Jan Štifter
Ilona Bára Šumná
Young Hoon Oh + Suksoon Jung
Filip Teller
Jana Tereková
Eric Trottier
Mikoláš Tyc
Klára Uhlířová
Nicola Vacca
Lenka Vágnerová
Rafael Valdivieso
Naďa Válová
Monika Válková
Kamila Valůšková
Barbora Voráčová
Sara Venclovská
Stanislava Vlčeková
Tereza Lepold Vejsadová
Gabriela Vermelho
Martin Vraný
Michal Viewegh
Katarina Vlniešková
Nir De Volff
Jozef Vlk
Eva Vrbková
Eric Wagner
Leonie Wahl
Michio Woirgardt
Wong Gabriel
Hana Zanin - Pauknerová
Attila Zanin
Jakub Zindulka
Veronika Žilková
VERONIKA ŽILKOVÁ
Jedna z nejpopulárnějších českých hereček současnosti, Veronika Žilková, pochází z umělecké rodiny. Jejím otcem byl známý hudební pedagog a flétnista Václav Žilka (1924-2007). Jako celá rodina, tak i Veronika se od dětství věnovala hudbě (hrála na flétnu), ale na rozdíl od svých dvou starších sourozenců, kteří jsou dnes profesionálními hudebníky, její cesta směřovala jinam. Po maturitě začala studovat psychologii na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy, ale studim přerušila po prvním semestru. V návaznosti na dětské zkušenosti ve folklórních souborech se chtěla věnovat lidovému tanci, ale nakonec nastoupila ke studiu herectví na DAMU, které dokončila v roce 1985.
Před filmovou kamerou stála Veronika Žilková poprvé v osmnácti letech, kdy se soubor Chorea Bohemica (v němž vystupovala) objevil ve filmu DÍVKA S MUŠLÍ (1980). Ještě jako adeptka herectví pak dostala velké příležitosti v několika filmech. Dceru hlavního hrdiny Evu ztvárnila ve smutné komedii SAMOROST (1983), známější je ale její hlavní role (po boku Jana Čenského) v komedii KDYŽ ROZVOD, TAK ROZVOD (1982). Zajímavé možnosti jí pak přinesly životopisné filmy PUTOVÁNÍ JANA AMOSE (1983) nebo LEV S BÍLOU HŘÍVOU (1986), v nichž ztvárnila postavy dcer J. A. Komenského a Leoše Janáčka. Od druhého ročníku na DAMU vystupovala také na divadelním jevišti a v Činoherním klubu hrála v představení Rodina Tótů.
Polovina osmdesátých let byla pro Veroniku Žilkovou náročná; jako nadějná herečka mladé generace dostávala četné nabídky, především z televize, hrála ve Vinohradském divadle, mezitím se ale také v roce 1984 poprvé provdala a následné mateřské povinnosti její pracovní vytížení značně eliminovaly. Z této doby si připomeňme její velkou roli vychovatelky Jany v seriálu MY VŠICHNI ŠKOLOU POVINNÍ (1984), jíž se uvedla do povědomí nejširší veřejnosti. V televizi, zvláště v pohádkách a inscenacích, pracovala poměrně často, znovu také v seriálech (DRUHÝ DECH, 1988), z filmových rolí stojí za zmínku Lori, osudová láska Karla Hynka Máchy, v životopisném snímku MÁG (1987). Divadelní angažmá v té době neměla stálé, ale pohostinsky vystupovala například v Rokoku nebo ve Viole, koncem osmdesátých let také absolvovala první rozvod a druhý sňatek.
Filmografie Veroniky Žilkové po roce 1989 je výčtem nepříliš zdařilých titulů tehdejší produkce, kvalitnější příležitosti dostávala znovu spíše v televizi, připomeňme například postavu vězeňské dozorkyně v seriálu PŘÍTELKYNĚ Z DOMU SMUTKU (1992), nadále hrála také v pohádkách a inscenacích. V polovině 90. let jí nakonec velkou a umělecky hodnotnou šanci poskytl znovu film – za svou kreaci umírající Marjánky v melodramatu ZAPOMENUTÉ SVĚTLO (1996) získala Českého lva. Na stejnou cenu byla pak znovu nominována za hlavní ženskou roli v zajímavě pojatém filmu OTESÁNEK (2000). Mezitím si stále udržovala pozornost svými televizními vystoupeními a její stoupající popularita vyvrcholila hlavními rolemi v seriálech TO JSEM Z TOHO JELEN (2000) a ŠÍPKOVÁ RŮŽENKA (2001), které však prošly obrazovkami bez většího zájmu diváků. Do přelomu tisíciletí spadá také začátek spolupráce s Richardem Genzerem a Michalem Suchánkem na pořadu TV Nova TELE TELE (2000-2007). Tento projekt po celou dobu svého několikaletého vysílání narážel na kontroverzní přijetí, měl řadu nadšených fanoušků i zarputilých odpůrců a přes jeho nevyváženou kvalitu mu nelze upřít vysokou sledovanost a také vítězství v kategorii Pořad roku v divácké anketě televize Nova. Veronika Žilková zde zastupovala ženský prvek a na pořadu se podílela i jako scénáristka. Její samostatný vlastní pořad PUSTIT ŽILOU (2008), prezentovaný televizí Prima, zdaleka takový úspěch neměl.
Před kamerou se Veronika Žilková stále objevuje hlavně v seriálech, a to jak na veřejnoprávní obrazovce, tak i v soukromých stanicích (SOUKROMÉ PASTI, 2008; VYPRÁVĚJ, 2009), oproti dřívějším letům se ale dnes věnuje více divadlu. Po působení na několika scénách zakotvila natrvalo v Činoherním klubu, kde účinkovala v představeních Třetí zvonění, Letní byt nebo Sex noci svatojánské, záznam hry Deskový statek pořídila i Česká televize. Pohostinsky vystupuje také na dalších pražských scénách, v muzikálu Ginger a Fred ji například mohli vidět diváci v Divadle Broadway. Velkou hereckou příležitostí byla hlavní role Adiny Mandlové ve hře Adina uváděné v letech 2007-2009 ve Vinohradském divadle; tomuto představení věnovala značnou pozornost i média, což bylo ale dáno i problematickým soukromím Veroniky Žilkové. Zajímavé možnosti jí poskytla i divadelní úprava slavného italského filmu Silnice (v níž hrála v Klicperově divadle v Hradci Králové) nebo oblíbená konverzační veselohra Kachna na pomerančích (pohostinské vystupování v pražském Divadle Palace).
ProART FESTIVAL 2023
Jičín 3. - 6. 8. 2023
Herecká dílna pod vedením herečky
Intenzivní herecká dílna pod vedením "intenzivní herečky" dává nakouknout všem hercům i nehercům pod pokličku klasického herectví - práce se slovem, výrazem, textem, psychologií postavy, motivacemi. Veronika pracuje s kýmkoli a dokáže z každého dostat to nejlepší, nedá nikomu vydechnout, pracuje i mimo oficiální dobu výuky a když Vás potká na obědě, tak Vám určitě ještě bude dávat připomínky k roli.