Kristýna Frejová

Frejová

Kristýna Frejová se narodila 26. 10. 1971 v Praze do rodiny herců Ladislava Freje a Věry Galatíkové. V roce 1990 začala studovat na DAMU, pod vedením režiséra Luboše Pistoria a jejím hlavním hereckým pedagogem byl herec Jiří Adamíra. Pedagogické vedení těchto dvou výrazných osobností v ní brzy velmi jasně definovalo přístup k herectví a divadlu, jako takovému.
Za nejzásadnější považuje setkání s režiséry, jako byl Jiří Vymětal, dále Roman Polák, Sergej Fedotov a Dodo Gombár a spolupráce na inscenacích Idiot, Racek, Vojcek, Slepice, Crash u potoka, Merlin a další. Stála u zrodu Hereckého studia Švandova divadla s Martinou Krátkou a jejich setkání vyústilo v dnes již téměř kultovní autorské představení Cry Baby Cry ve Švandově divadle.
Od roku 2011 učí na VOŠ herecké a spolupořádala několik mezinárodních workshopů ve Valdštejnskéh lodžii. Spolupracuje s mnoha pražskými divadly. Švandovo divadlo, kde byla 13 let v agažmá, dále MeetFactory, Ungelt, Komorní Fislovačka a další. Hrála v několika filmech a televizních seriálech (Příběh kmotra, Kanárek, Děda, Rapl, Modrý kód atd.)
 

Martina Krátká

Krátká

Martin Krátká

V dětství byla členkou dětského studia v Divadle Husa na provázku. Na JAMU studovala Klaunskou scénickou a filmovou tvorbu pod vedením prof. Ctibora Turby a po třech letech nastoupila na Činoherní herectví k prof. Nice Brettschneiderové. Po ukončení studií nastoupila do angažmá v Divadle Husa na provázku. V roce 2006 se stala jedním ze zakládajících členů občanského sdružení Služebníci lorda Alfreda orientující se převážně na alternativní, nonverbální a pohybové divadlo. Tam se věnovala především režii (inscenace: „Spíš se mnou?“, „Spadlo z nebe“, „Vražda pro pár vidliček“ ad.). Dále působila v Divadle U stolu; v Divadle Polárka, brněnské Redutě, pro HaDivadlo napsala a režírovala inscenaci „Rape Me!“. Od roku 2009 je externím pedagogem na brněnské JAMU, od roku 2011 členkou hereckého souboru Švandova divadla. V sezóně 2012-13 vznikla pod její režijní taktovkou inscenace Švandova divadla „CRY BABY CRY“, která bude slavit 130. reprízu, cyklus večerů s názvem „Dekabaret“ a inscenaci Slušný člověk na motivy novely Karla Čapka Obyčejný život. Pravidelně vede workshopy ve Švandově divadle, letní kurzy commedie dell´arte ve Velkých Losinách a workshopy zaměřené na divadlo masek pro studenty JAMU i DAMU. V září roku 2014 iniciovala vznik hereckého studia ve Švandově divadle, kde působí jako jedna z lektorek. S hereckým studiem nastudovala autorskou inscenaci „REM fáze“ a Erbenovu Kytici, která je ve Švandově divadle stále k vidění. V roce 2015 začala spolupracovat s divadelní společnosti Titans, působící v divadle Palace, která zahájila činnost inscenací „Znovu a líp“ v její režii a na Janáčkově akademii múzických umění obhájila disertaci na téma Ctibor Turba, pedagogika v mimickém a komediálním divadle. Spolupráce s o.s. Taška Kladno jí přinesla letos cenu za nejlepší filmový scénář na festivalu Mentalpower.

Natočila film „Nestyda“ s Janem Hřebejkem a ztvárnila hlavní ženskou postavu ve filmu „Zero“ (režie: G. Nemes). V menších rolích se objevila v Jak básníci čekají na zázrak a v TV seriálu Místo zločinu Plzeň (Smrt v rybníku).

V současné době hraje v inscenacích Švandova divadla („Srdce patří za mříže“,„Proměna“, „Hamlet“, „Řemeslníci“, „Kdo je tady ředitel“, “Krysař“), divadelní společnosti Masopust, „Anička a letadýlko“, v Brně pak v Divadle U stolu v inscenaci „Příliš hlučná samota“.

ProART Festival 2018

Liberec, 14. - 15. 6.

Brno, 16. - 20. 7.

PŘIHLÁŠKY WORKSHOPY ZDE

ANOTACE DIVADELNÍHO WORKSHOPU
 
Herecký workshop vedený lektorkami Martinou Krátkou a Kristýnou Frejovou, propojuje myšlení řeči těla a techniku mluveného slova.
Zaujal nás střet dvou odlišných světů, pozemského a vodního. Intuitivního, přímočaře přírodního a konformě civilizačního. Divadelní hra Jeana Giraudouxe “Ondina”, se pro nás stává výchozím materiálem pro jevištní fragment, který bude výstupem workshopu. Kromě pohádkových motivů jeho text disponuje i humorem a trefně pojmenovaným odvěkým zápasem mezi pravdou a lží, upřimností a přetvářkou, věrností a zradou.
Studenti budou seznámeni se základními technikami správného dýchání, dikce, timingu a rytmu situací. Společně budeme analyzovat text a jeho významy na cestě k tvárné a svobodné interpretaci.
Myšlenka versus tělo je paralelním tématem workshopu. Práce s maskou a pohybové improvizace by měly nabídnout adeptům pro studium herectvi či nadšené divadelní amatéry "letmy dotyk” další herecké techniky.