- Sakher Almonem
Helena Arenbergerová
Irene Bauer
Simona Babčáková
Tanya Bakala
Tereza Bečičková
Sisa Beláková
Kateřina Benešová
Lital Netzer Ben Horin
Kateřina Beranová
Ciré Beyé
Zdeněk Bína
Damiano Binetti
Iva Bittová
Anna Bolavá
Tereza Boučková
Nela Boudová
Roman Blumaier
Gorka Bravo
Barbora Březinová
Jitka Břízová
Dalibor Buš
Zuzana Bydžovská
Catalina Carrasco
Vilma Cibulková
Jarek Cemerek
Ilona Csáková
Markéta Cukrová
Miřenka Čechová
Jakub Čermák
Dominika Černá
Viktorie Čermáková
Tomas Danielis
Konan Dayot
Hygin Delimat
Marcin Denkiewicz
Igor Dostálek
Michaela Doláková
Mick Dolan
Irena Dousková
Felix Dumeril
Lenka Dusilová
Martin Dvořák
Miroslav Etzler
Pavla Fendrichová
Lucie Ferenzová
Radka Fišarová
Béla Földi
Josef Formánek
Petr Francán
Natasa Frantzi
Kristýna Frejová
Anet Fröhlicher
Josef Fruček
Nir Ben Gal
Miloš Galko
Adam Georgiev
Eran Gisin
Lazaro Godoy
Florent Golfier
Graffovo kvarteto
Golde Grunske
Mathieu Guilhaumon
Erick Guillard
Martina Haager
Jiří Hájek
Jiří Hájíček
Sunbee Han
Hana Hána
Nadia - Karine Hasa
Sarah Haváčová
Ondřej Havlík
Michal Heriban
Markus Hippmann
Beata Hlavenková
Michal Horáček
Pavla Horáková
Daphna Horenczyk
Dora Hoštová
Lucie Hrochová
Daniel Hůlka
Vladimír Chmelo
Paul Ibey
IMPRA
Tereza Indráková
Misato Heimann Inoue
Jiří Charvát
Israeli Contemporary
Michal Isteník
Kaori Ito
Jelena Ivanovic
Lucie Ingrová
Ondřej Izdný
Lukáš Janota
Žiga Jereb
Lada Jelínková
Iveta Jiříková
Jan Kačer
Henrik Kaalund
Jakuba Katalpa
Ida Kelarová
Vica Kerekes
Patrik Kee Kedzierski
Kaolack
Jan Kodet
Barbora Kohoutková
Petr Kolář
Eduard Klezla
Eva Klimáčková
Veronika Kotlíková-Knytlová
Yukie Koji
Filip Koryta
Zdeněk Král
Wencke Kriemer de Matos
Karolina Kroczak
Alex Kyriakoulis
Martin Kyšperský
Paul Leclaire
Vangelis Legakis
Tereza Lenerová-Hradilková
Lukáš Lepold
Gregory Livingston
Jennifer Maines-Chamandy
Nikola Majtanová
Isira Makuloluwe
Tomáš Mašín
Sára Medková
Pascal Merighi
Andressa Miyazato
Maura Morales
Alena Mornštajnová
Nataša Novotná
Jeong-ho Nam
Milan Odstrčil
Petr Ochvat
Věra Ondrašíková
Tereza Ondrová
Igor Ondříček
Andrea Opavská
Petra Padriánová
Alena Pajasová
Štěpán Pácl
Neil Paris
Tomáš Pavčík
Richard Pohl
Jiří Pokorný
Ladislav Polák
Dominik Port
Renáta Podlipská
Marek Procházka
Mirka Prokešová
Qaša
Radůza
Kara Regas
Martin Reiner
Olaf Reinecke
Zuzana Richterová
Jana Ryšlavá
Omar Rojas Ruiz
Lenka Růžičková
Roman Sejkot
Paľo Seriš
Aleš Slanina
SILK: Silke Grabinger
Anne Schmidt
Tine Schmidt + Morgan Reid
Petra Soukupová
Matthias Sperling
Miroslav Spousta
Filip Staněk
Bärbel Stenzenberger
Oskar Stolín
Strenacik Peter
Kamil Střihavka
Filip Sychra
Michal Sýkora
Martin Šandera
Veronika Šimková
Roman Šolc
V. Benito Šoltys
Viktor Špaček
Rostislav Šrom
Milan Šteindler
Anna Štěrbová
Jan Štifter
Ilona Bára Šumná
Young Hoon Oh + Suksoon Jung
Filip Teller
Jana Tereková
Eric Trottier
Mikoláš Tyc
Klára Uhlířová
Nicola Vacca
Lenka Vágnerová
Rafael Valdivieso
Naďa Válová
Monika Válková
Kamila Valůšková
Barbora Voráčová
Sara Venclovská
Stanislava Vlčeková
Tereza Lepold Vejsadová
Gabriela Vermelho
Martin Vraný
Michal Viewegh
Katarina Vlniešková
Tereza Volánková
Nir De Volff
Jozef Vlk
Eva Vrbková
Eric Wagner
Leonie Wahl
Michio Woirgardt
Wong Gabriel
Attila Zanin
Hana Zanin - Pauknerová
Jakub Zindulka
Veronika Žilková
Helena Arenbergerová
Vzdělání
Vystudovala Gymnázium Voděradská, Praha 10. V roce 2007 dokončila magisterské studium historie na FFUK – na Ústavu hospodářských a sociálních dějin. Základní taneční vzdělání získala v ZUŠ od Niny Křížové, v amatérském tanečním souboru Domino a od Jana Kodeta. Pohybové a interpretační dovednosti rozvíjela postupně během práce na tanečně-divadelních projektech a i nadále je prohlubuje díky účasti na domácích a zahraničních workshopech současného tance, improvizace, fyzického divadla, hlasových workshopech, jógy a masáží. Absolvovala dva semestry taneční pedagogiky na HAMU.
Dlouhodobá spolupráce a projekty
V posledních letech spolupracovala zejména se skupinami VERTEDANCE www.vertedance.org, 420PEOPLE www.420people.org, cie. LAROQUE www.cielaroque.at, DOT504 www.dot504.cz a Jarkem Cemerkem www.jarekcemerek.com. V současnosti se hrají představení Simulante Bande – VerTeDance v divadle Archa, Kolik váží vaše touha? – VerTeDance a Zrní v divadle Ponec a na Nové scéně Reen – 420people. Tančila v představení Abide with me choreografa Akram Khana www.akramkhancompany.net na Zahájení OH v Londýně 2012. V roce 2010 se zúčastnila 5 týdenního research workshopu DV8 Physical Theatre, vedeného Lloydem Newsonem www.dv8.co.uk. Účinkuje v krátkém tanečním filmu VoiceS režiséra Petera Bebjaka a choreografa Juraje Korce, který vznikl v roce 2010 za podpory D.N.A. Production, Cie.Laroque a VerTeDance. Spolu s Thomas Steyaertem (Be) a Annou Synkovou vytvořila autorské představení Wait Wait Wait www.altart.cz. Dříve spolupracovala s Janem Kodetem, s Cie. Willi Dorner www.ciewdorner.at; s I. M. Popovici; tančila ve 3 krátkých tanečních filmech kanadského režiséra Daniela Conrada; duo Inside Off s Robertem Tirpákem z roku 2002 se prezentovalo mimo jiné na Aerowawes v Londýně a na Bienale de la Dans de Lyon.
Pedagogická činnost
V současnosti působí jako lektor současného tance ve studiu ProArt www.proart-festival.cz, v organizaci Check Point Art, o.p.s. www.checkpointart.eu a jako externí pedagog na Janáčkově Konzervatoři v Ostravě. Vede workshopy v ČR a zahraničí.
Osobní ocenění
V roce 2008 dostala Cenu Sazky za interpretaci v představení Holdin´ Fast (choreografie: Jozef Fruček a Linda Kapetanea pro DOT504), za stejné představení byla nominována na cenu Thálie. Sólové představení Duo Para Ella/ Comida para dos (Cie.Laroque) vyhrálo 1. místo na mezinárodní soutěži Masdanza, Gran Canaria. Na České taneční platformě 2000 byl oceněn její výkon v představení Jana Kodeta Gates.
Ocenění představení
Představení Kolik váží vaše touha? skupiny VerTeDance a kapely Zrní bylo mezinárodní porotou na České taneční platformě 2012 vyhlášeno Taneční inscenací roku. Duet Void Amongst Humans Jarka Cemerka, ve kterém účinkovala, byl mezinárodní porotou na České taneční platformě 2011 vyhlášen Taneční inscenací roku. Představení 100 Wounded Tears, které pro skupinu DOT504 vytvořili Jozef Fruček a Linda Kapetanea (Rootlessroot Company) získalo na Edinburgh Festivalu 2009 prestižní ocenění Herald Angel Award. Dále soubor obdržel čestné uznání Fringe Festivalu Total Theatre Award. Na tuto cenu byl soubor DOT504 nominován 2008 s představením Holdin´ Fast v choreografii a režii J.Fručka a L.Kapetaney (Rootlessroot Company).
Současný tanec (pravidelné kurzy)
Cíl kurzu
Rozšiřovat povědomí o vlastním těle a jeho možnostech, všestranně a organicky rozvíjet pohyb s ohledem na jeho fyziologické možnosti, skrze porozumění a pochopení pohybových principů budovat důvěru ve vlastní tělo, otevřít a uvolnit mysl, citlivěji vnímat prostor kolem nás a ostatní lidi v něm.
„Využívám informací, principů a metod ze současného a moderního tance, improvizace, fyzického divadla, jógy, tai-chi a masáží, ke kterým jsem se v průběhu let na své cestě dostala, od té doby je praktikuji a ve spolupráci se svými kolegy a participanty kurzů kontinuálně ověřuji.“
Struktura hodiny
Uvědomování si vlastního těla a jeho postavení, rozdýchání, mobilizace kloubů a páteře, rozhýbání těla po jednotlivých částech a ve třech rovinách - spinální, laterální a kontralaterální, umožňující postupné rozvíjení jeho potenciálu. Na základě krátkých sekvencí na podlaze, ve stoje na místě a v prostoru využívání základních principů: opěrné body; vnímání a využití váhy k pohybu; využití opozice, pádu, odrazu, podchycení, impulsů, spirály při změnách poloh těla; vnímání iniciace a postupnosti v pohybu.
Během každého setkání se výše zmíněné pohybové principy opakovaně probírají, aby došlo k důkladnému pochopení a zapamatování určitých pohybových vzorců, zároveň se uplatňují v odlišných pohybových sekvencích-variacích, aby se nastínily možnosti jejich využití. Variace je následně možné na sebe navázat kvůli trénování pohybové paměti a fyzické zdatnosti. Klade se důraz na správné propojování dechu s pohybem, efektivitu, ekonomičnost, kvalitu prováděného pohybu a na trojrozměrné vnímání a využívání prostoru kolem nás. Objevuje se muzikálnost, dynamika a různé pohybové kvality. Závěrečné protažení a relaxace.