Žiga Jereb

Ziga

Žiga Jereb se narodil a vyrostl ve Slovinsku. Po absolvování baletní konzervatoře v Ljubljaně pokračoval ve studiu na baletní škole Vienna State Opera v Rakousku, které úspěšně zakončil diplomem v roce 2001. Jeho první profesní zkušenost je spjata s Ballet des Jeunes d´Europe pod uměleckým vedením Jean-Charlese Gila. Dalším zastavením bylo Německo. Zde v roce 2001 získal angažmá v Krefeld/Moenchengladbach Theater, kde působil 7 let pod vedením Heidrun Schwaarz a později Robertha Northa. Tančil tu v choreografiích Renata Zanelly, Christophera Bruce, Hanse van Manena, Jana Linkense a obou uměleckých šéfů. V roce 2008 a 2009 choreografoval také dva kusy pro Slovenian Ballet Association Gala. V roce 2008 přešel do Landestheater Linz v Rakousku, kde nejprve působil dvě sezóny jako host a poté jako řádný člen souboru pod vedením Jochena Ulricha, v jehož moderních choreografiích tančil především: Fidelio, Šípková Růženka, Popelka, Anna Karenina, Michelangelo, Zimní cesta, Kafka -Amerika, Rumi, Four Seasons, Loď bláznů, Sedm smrtelných hříchů a Romeo a Julie. V současné době studuje taneční terapii na Vienna School for Art Therapy. Nedávno spolupracoval s Lace Dance Company a Dance Ability Vienna na projektech Dancing With Paints ve Vídni a Dance is Dead v Los Angeles. Jako učitel kreativního a moderního tance spolupracuje s Taneční konzervatoří v Ljubljaně, Hudební školou v Kremsu a jako asistující pedagog na ImPulsTanz festivalu ve Vídni.

PRAHA 27. 7. - 3. 8. 2014

MODERNA

Hodina se skládá z úvodního rozehřátí a následného cvičení na uchopení rovnováhy, kreativity pohybových impulzů, využívání váhy a práce se zemí. Snahou není práce s formou, nýbrž uvědomování si sebe a tohoto procesu pozorování samotného. Cítění těla v prostoru, objevování jeho dynamických možností ke zjednodušení a osvobození pohybu.

PARTNERING

Hodina se zaměřuje na taneční sekvence zahrnující rovnováhu, koordinaci, techniku a výrazové schopnosti k dosažení harmonie s partnerem a rozvinutí vzájemného podporujícího přístupu k učení se kroků a pohybových vazeb. Tanečník je veden ke kreativitě a flexibilitě v reakcích na partnera a k interpretaci a vysílání impulzů partnerovi během vlastního tance.

Ziga 2.Foto