Já už tě nemám rád

undefinedFoto: Jiří Jiráček

Taneční představení podle povídky Josepha Hellera.

"Často žijeme ve vztazích, o kterých víme, že je žít nechceme a sníme o takových, které žít nikdy nebudeme. Pomyslná hranice však napříč naším přesvědčením o opaku je velice tenká. Někdy stačí okamžik a sny se na pár vteřin spojí s realitou. O takových vteřinách bude naše představení.

Neklademe si nároky objevovat neobjevené, ale naopak přinést na českou taneční scénu několik elementů a postupů, běžných na zahraničních scénách. Cílem je divácká srozumitelnost.

Pohybově vycházíme ve značné míře z improvizace, každá repríza tak bude do jisté míry originálem."

Tančí:
Martin Dvořák
Alena Pajasová
Petr Kolář
Lenka Kolářová

Hrají:
Thomas Putensen (klavír)
Andreas Wieczorek (saxofon)
Torsten Adrian (bicí)

Fotogalerie ZDE

Já už tě nemám rád / představení 2007

14. 4. / Dům umění - Brno (derniéra)
12. 3. 19.30h / Hadivadlo - Brno

Já už tě nemám rád / představení 2006

26. 2. / Divadlo Ponec - Praha
18. 3. / Hadivadlo - Brno
11. 4. / Alfréd ve dvoře - Praha
22. 4. / Kopřivnice
23. 4. / Hadivadlo - Brno
13. 5. / Parndorf (A)- Burgenländische Tanzwochen
5. 10. 19.30h / Hadivadlo - Brno
23. 11. 20.00h / Městská knihovna - Praha

Já už tě nemám rád / představení 2005

11. a 12. 5. / 19:30h / Hadivadlo - Brno
16. a 18. 5. / 20:00h / Alfréd ve dvoře - Praha
16. 7. / 21:00h / Divadlo v 7 a půl - (Sukova 4, Brno)
25. 7. / 20:30h / Divadlo Ponec - (Husitská 24a, Praha 3)
25. 10. / Hadivadlo - Brno
31. 10. / Greifswald - (Německo)
17. a 18. 11. / Divadlo Na Prádle - Praha

Divácké ohlasy:

Gratulujeme!!! Bylo to moc pozitivní a odcházíme s dobrým pocitem na duši. Děkujeme a ať se daří. (Zuzana Bočvarová, tanečnice Laterny magiky a Jean-Pierre Aviotte, bývalý tanečník Marseille Ballet a umělecký šéf Laterny Magiky)

Martine, gratuluji! Udělal jsi velký kus skvělé práce. (Vendula Kohoutková, bývalá sólistka ND Praha)

Děkuji vám za velmi osvěžující představení. (Divák)

Cítila jsem, že se to lidem líbí. Bavili jsme se! Bylo to představení, které nevyšumí hned, jak vyjdeš z divadla. Naopak více a více na něho myslíš, propojuješ a vracíš se k  jednotlivým pasážím, domýšlíš příběh. Bylo to promyšlený po všech stránkách tak dokonale, že měl člověk vlastně pocit, že na tom vytvořit něco na jevišti vlastně nic není. A tak to má být. Proč upozorňovat ostrým světlem, hřmotnou hudbou, řevem nebo šíleným během, že se na jevišti něco děje? U vás to bylo nenápadné a proto to nakonec bylo, každá věta, pohyb, hudba, tak výrazné. (Jana Kubáčková, tanečnice a pedagožka na mateřské dovolené)

Milý Martine, děkuji Vám i Vašim přátelům za mimořádný zážitek. Vaše představení jsem viděla v Brně a byla to směsice náhod a překvapení. Bylo to moje první přímé setkání s tancem v této podobě - první setkání takto "na dotek" a velmi mě překvapila moje reakce na tento způsob vyjádření lidské komunikace. Bylo to silné i když bolestné. Je to měsíc, co já sama prožila podobnou zkušenost, kdy jsem si po čtyřech letech vyslechla, že on "se nezamiloval do mě, ale do jiné". Proč mu to poznání trvalo tak dlouhou dobu.....? Žila jsem čtyři roky ve snu, prožívala jsem poprvé vztah, do kterého jsem byla ochotná dát vše. A pak člověk zůstane stát před druhým člověkem a s hrůzou zírá do očí poznání, že čtyři roky byl účasten něčí podivné hry s vlastními city. Vaše představení bylo pro mě podnětem k tomu, abych se začala zabývat tím, že člověk určitě může opět začít znovu, ale musí chtít. Vůle je základ. Hodně štěstí Vám všem. (Andrea Hrabánková)

Hodnocení účinkujících:

Hallo Alena, Hallo Martin, ich wollte Euch nur nochmal sagen, dass mich Euer Stűck im Herzen berűhrt hat, ob wohl ich kein Wort vom Text verstanden habe. Also hat wohl Euer Tanz zu mir gesprochen. Vielen Dank fűr Eure Gastfreundschaft. Alles Gute. (Torsten, hudebník (bici)

Spolupráce s hudebníky dala našemu tanečnímu zpracování novou dimenzi. Na pohybovém materiálu jsme pracovali několik měsíců, pak ale po dvou dnech zkoušení s kapelou bylo náhle všechno trochu jiné, plné energie. Mám obrovskou radost z celé spolupráce s hudebníky z Německa. Pomohlo nám to nastartovat na jevišti opravdu výjimečné divadlo. Věřím, že to nebyl poslední společný projekt. (Alena Pajasová, tanečnice a produkční projektu)

Nemyslitelné se stalo skutečným. Česko-německé vztahy se opět utužily. Podařilo se vyprodukovat mezinárodní projekt v tak chudé české kotlině. Už teď je jasné, že nezůstane u jednoho. Dokonalá souhra hudebníků a tanečníků, umění improvizace, snaha o neopakovatelný zážitek, vnitřní napětí, dynamika, hledání nových cest a možností, práce s mluveným slovem, srozumitelnost, flexibilita - to jsou atributy nového tandemu lidí, kteří hledají a slibují další spolupráci. Za předpokladu finanční podpory zvnějšku. (Martin Dvořák, choreograf a tanečník)

Choreografie:

Martin Dvořák: "Měl jsem vybranou úžasnou hudbu a hledal jsem námět na představení. Shodou náhod jsem zrovna četl dvě knihy - od Josepha Hellera a Olgy Sommerové. "Vycítil jsem, že to by mohlo být ono. Jde o balanc mezi mužem a ženou, je to o manželství, které nefunguje správně. Ženy jsou často psychicky nebo fyzicky týrané a přesto ve vztahu žijí dál a vůbec je nenapadne utnout to. Tohle jsem chtěl v našem představení naznačit. Mým původním záměrem bylo udělat vážné představení. Ale během zkoušení nám tam dostal komický element a já jsem se mu nechtěl bránit. Celou dobu jsem se modlil, aby to nebylo laciné, ale snad se nám nakonec díky tomu podařilo vytvořit představení více rovin."

undefined

undefined

undefined

undefined

undefinedFoto: Jiří Jiráček