BAROCKO_V náručí mužů

undefinedFoto: Roman Sejkot

Česko-německo-rakouský projekt tanečního divadla a barokní opery o podobách lásky v běhu staletí

Hudba: G. F. Händel, A. Vivaldi, J. S. Bach, G. P. Telemann, A. Marcello a další

Režie a choreografie: Martin Dvořák

Účinkují: Irene Bauer, Kateřina Beranová, Martin Dvořák, Andrea Ille, Lenka a Petr Kolářovi, Kateřina Malá, Alena Pajasová, Mirka Prokešová, Markéta Tichá, Richard Žemlička a další

Kostýmy: Lucie Loosová

undefined

"Kdo řekl, že jste žena? Takový nesmysl! Smrt bude mít Vaše oči, to na Vaši hruď si položím hlavu, to na Vaše ramena dám své ruce. Jste to určitě Vy na tom opačném břehu, vzdálenost mezi námi se zmenšuje, brzy zmizí docela. Tančeme. Chcete? - Já dojdu k tobě a ty mě k sobě přitiskneš - ach, obejměte mě pevně, unášejte mě, je tak dobře, ano, tak dobře je v mužské náruči!"

Podoby citů a vztahů se ve vývoji lidstva radikálně proměňovaly. Hranice možného se posunovaly a do hry o lásku a její přesnou definici se začaly vkrádat pojmy jako fyzická, duševní, manželská, milenecká, duchovní, erotická. Za slovem láska se dnes skrývá ještě víc - nevěra, aféra, flirt, sex, porno...
My jsme se však nechali inspirovat obdobím baroka, kdy znázornění a pojetí lásky a utrpení vedle sebe stála v té nejčistší a nejhlubší formě. Není náhodou, že právě na začátku 21. století dochází k veliké renesanci baroka. Slohu, kde existuje napětí mezi slastí a utrpením - dvěma krajními stavy, které právě v baroku stojí těsně vedle sebe a jež by mohly vyjadřovat i pocity člověka dnešní doby. Barokní životní pocit osciloval mezi poživačností a odříkáním. Byl vlastní člověku, který byl schopen široké škály pocitů a měl mnoho tváří. Byl to člověk "mnohorozměrný", člověk široké duše a rozmáchlý jako čelní stěny kostelů dynamického barokního slohu.

Jako protipól a znamení dneška nám v projektu poslouží dílo francouzské spisovatelky Camille Laurens, která ve svých knihách doslova pátrá po vystižení formy a pochopení smyslu lásky v životě dnešního člověka. Nechme se strhnout, ovládnout, formovat barokem jakožto novou životní filozofií a uměleckým směrem, který má právě v dnešní době "lásek" v přímém přenosu, senzacechtivosti po milostných avantýrách slavných a parazitování na partnerských vztazích druhých lidí - tolik co říci. Nový mezinárodní projekt ProART má velký potenciál oslovit široké a rozmáchlé duše českého operního i tanečního publika. (md)

undefined

Barocko / představení 2006 - 2008

1. 4. 2008 / Malá scéna Zlín / derniéra

Uvedení 2007:

2. 12. / Dělňák Líšeň / Brno-Líšeň
31. 10. / Praha - Městská knihovna
15. 10. / Brno - Hadivadlo
25. 8. / Lapidárium KUKS - jako součást festivalu Theatrum Kuks
23. 7. / Praha - Městská knihovna - Festival ProART - původní verze s živou hudbou
13. 7. / Brno - Hadivadlo - Festival ProART - nová komorní elektronická verze
14. 5. / V náručí mužů - Hadivadlo Brno
13. 5. / Výstaviště Brno - sjezd kardiologů - uzavřené představení

Premiéry 2006:

22. 10. 2006 20h / Městská knihovna - Praha
24. 10. 2006 19.30h / Brněnské kulturní centrum, Stará radnice, Freskový sál - Brno
25. 10. 2006 19.30h / Brněnské kulturní centrum - Brno
18. 11. 2006 19.30h / Městská knihovna - Praha
19. 11. 2006 19.30h / Hadivadlo - Brno

Fotogalerie ZDE

Projekt vznikl za finanční podpory Česko-německého fondu budoucnosti, Ministerstva kultury ČR, hlavního města Prahy a statutárního města Brna. Za spolupráci děkujeme partnerům projektu. Městské knihovně v Praze, Hadivadlu v Brně, Brněnskému kulturnímu centru, firmám Epex a Agro Brno - Tuřany a.s.

undefined

undefined

undefined

undefined

undefinedFoto: Roman Sejkot