Barbora Kohoutková

undefined Barbora Kohoutková patří v současnosti k našim nejznámějším baletním umělkyním ve světě, tleskalo jí publikum i v Japonsku a Americe, tančila na největších světových jevištích, včetně Velkého divadla v Moskvě a baletní Mekky Petrohradu, hostovala s milánskou La Scalou, dvakrát se zúčastnila World Ballet Festivalu v Tokiu. Kohoutková prokazovala neobyčejný talent již v průběhu studia na taneční konzervatoři. Záhy začala sbírat ocenění nejen na domácích soutěžích (Zlatá medaile Brno 1994, jako patnáctiletá), ale vyjela i do zahraničí a během tří let nasbírala další ocenění (Bronzová medaile v Bordeaux, Stříbrná medaile ve Varně, Grand Prix v Paříži, Prix de Lausanne s koncertem laureátů na jevišti Velkého divadla v Moskvě, Zlatá medaile a Grand Prix v Helsinkách, Grand Prix v New Yorku). Stala se “baby balerinou”, v šestnácti hostovala v Národním divadle. V sedmnácti letech nastoupila do angažmá jako sólistka Finské národní opery v Helsinkách, kde získala dvě prestižní ocenění “Fazer Prize“ a “Philip Morris Best Artist Award“. Poté tančila v Mnichově a v Bostonu, stala se první sólistkou hamburského baletu Johna Neumeiera. V roce 2008 skončila svoji baletní kariéru, aby se k ní po více jak roční pauze opět částečně vrátila. Mezi tím se stala certifikovanou instruktorkou GYROTONIC® a GYROKINESIS® metody a začala vyučovat balet. Jako pedagog je zvaná například do souborů jako je Tokio balet, Čínský národní balet, Finská národní opera, škola Anglického národního baletu, několikrát učila na letních kurzech Darji Klimentové v Praze, v roce 2010 byla asistentkou choreografie pro Petra Zusku při tvorbě Mahlerovy symfonie č. 1. Nyní působí jako hostující balerina a pedagog na domácích i mezinárodních scénách.

ProART Festival 2015

Praha 27. 7. - 2. 8.

Balet

V hodinách baletu se zaměřuji na porozumění základních principů baletního slovníku. Snažím se učit tanečníky pracovat s jejich tělem v souladu s jejich dispozicemi. Ne všichni jsme se narodili s dokonalým tělem, ale to neznamená, že by pro nás balet nebyl vhodný. Sama jsem měla během své kariéry četná zranění a poznala mnoho doplňkových metod a stylů tréninku, které mi pomohly hlouběji porozumět propojením v těle, a toto se teď snažím předávat. Kladu důraz na muzikálnost a dynamiku pohybu.

PŘIHLÁŠKY WORKSHOPY ZDE